Městská policie Neratovice

Vyhledávání


Vyhledat text

Bezpečné město



Kalendář

<<  Březen  >>
PoÚtStČtSoNe
     1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       

Přihlášení

Přezdívka:
Heslo:


Registrace | Info
Zapomenuté heslo
Jaroslava 14:28 - 31.12.
Dobrý den, ráda bych upozornila na problém s parkováním v ulicích Valtrových a Kolmá. Jeden ze...

Adam 7:44 - 4.1.
Krásný den,
Problém, se kterým si Vás dovoluji oslovit je ten, že na rohu ulice U Vodárny a...

Petr 12:30 - 16.10.
Dobrý den, prosím o intenzivnější průjezd hlídky MP Neratovice v ulici Ořechová, z důvodu pohybu...
Už se Vám někdy přihodilo, že Vás někdo po telefonu nutil odsouhlasit smlouvu na služby, které jste si neobjednali...?

Ano (31 hl.)
 
Ne (17 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 48

Fotogalerie

"Vzorný" řidič
Řidič tohoto vozidla jel po ul. Kostelecká rychlostí 76 km/h., ačkoliv je zde povolená rychlost 50km/h.
zobrazení: 1071
známka: 0

Počasí

Počasí Neratovice - Slunečno.cz
Informace MP
Zpráva o činnosti za rok 2024


Zpráva o činnosti Městské policie Neratovice za rok 2024 a koncepce pro rok 2025

a)  Zpráva o činnosti městské policie

1)    Personální zabezpečení:

Na začátku roku byl stav pracovníků městské policie v počtu dvaceti zaměstnanců. V květnu byl přijat do pracovního poměru čekatel na strážníka zařazený do směnného provozu, tudíž následný stav pracovníků městské policie dosáhl počtu jednadvaceti zaměstnanců. V květnu tento čekatel úspěšně složil zkoušku z odborné způsobilosti a stal se strážníkem s platným osvědčením. V tomto měsíci byli, do pracovního poměru k obci se zařazením k městské policii, přijati dva zaměstnanci na pozici asistenta prevence kriminality.  V červenci odešel strážník (zástupce velitele MP). Toho se nepodařilo do konce roku nahradit. Na základě navýšení počtu tabulkových míst, z 21 na 23, byla od srpna přijata asistentka velitele městské policie, jejímž úkolem je zpracovávání administrativní činnosti spojené s chodem městské policie. V květnu přešla strážnice se zařazením v oblasti prevence kriminality v oddělení dopravně preventivní skupině do směnného provozu. Tu v listopadu nahradila čekatelka, která v prosinci úspěšně složila zkoušku z odborné způsobilosti a stala se strážníkem s platným osvědčením. Na konci roku byl stav zaměstnanců v počtu 23 včetně asistentů prevence kriminality. Celkem je ve výkonu služby osmnáct strážníků s platným osvědčením, čtyři operátoři pro obsluhu MKDS, asistentka velitele městské policie a dva asistenti prevence kriminality. Služebna městské policie je v nepřetržitém provozu, který zabezpečují čtyři směny. V každé z nich je operátor MKDS a tři strážníci, z nichž jeden je velitel směny. Administrativu spojenou s chodem městské policie zabezpečuje šest strážníků v denním pracovním režimu a asistentka velitele městské policie. V dopravně preventivní skupině působí čtyři strážníci, kteří zabezpečují přednášky aj. akce v rámci prevence kriminality, zpracovávají veškerou dokumentaci ohledně přestupků, ztrát a nálezů, vraků a vytipovávají místa s vyšším rizikem výskytu přestupků v dopravě, veřejném pořádku s následnou instalací přenosných kamer apod. V případě potřeby vykonávají službu ve směnném provozu. 



1)    Materiální zabezpečení:

Městská policie je zabezpečena všemi druhy výstroje a materiálem pro svoji činnost (fotoaparáty, osobními kamerami s nočním přísvitem, digitálními kamerami, svítilnami, termokamerou se záznamem, neprůstřelnými vestami, kamerami zabudovanými ve služebních vozidlech, jak v přední, tak v zadní části s automatickým spouštěním, pramicí, raftem, zdravotnickými kufry ve služebních vozidlech, odchytovým zařízením na toulavá a opuštěná zvířata, dvěma automatickými externími defibrilátory, alkohol testerem Dräger 7510 aj.). Výstrojní materiál je pravidelně obměňován dle schválené vnitřní směrnice a životnosti výstrojních součástek. Městská policie je napojena na integrovaný záchranný systém. Rádiové spojení mezi jednotlivými příslušníky nebo vozidly anebo operačním střediskem je provozováno v digitálním systému s řadou výhod, které se týkají dispečerské konzole neboli základnové datové radiostanice, včetně modulů GPS, vozidlových stanic, ručních radiostanic a v neposlední řadě velmi důležitého digitálního převaděče pro přenos nejen mezi ručními radiostanicemi. Dispečerská konzole je stolní počítač, který slouží především jako základnová radiostanice, ve kterém se mimo jiné ukládají polohy GPS jednotlivých radiostanic, které lze operátorem sledovat a zvukové záznamy komunikace mezi jednotlivými stanicemi. Služební vozidla mají navíc mimo GPS umístěných v radiostanicích i modul GPS „online“, který ukazuje aktuální pozici vozidel a lze ji sledovat taktéž v dispečerské konzoli prostřednictvím internetového prohlížeče „FleetwareWeb“, nebo v mobilních zařízeních včetně podrobné knihy jízd. Mobilní radiostanice jsou vybaveny prvky nouzového spínače s možností komunikace pouze s jedním uživatelem, odposlechem pomocí dispečerské konzole apod. a právě pomoci výše zmíněného digitálního převaděče je možné komunikovat mezi jednotlivými mobilními radiostanicemi až na vzdálenost 10 km bez pomoci základnových stanic, což je jedna z předností tohoto systému. Během roku byly vyměněny dvě staré nevyhovující IP Full HD kamery za nové a nově byla instalována kamera IP Full HD na letní kino a skatepark se zařazením do systému Geutebrück. Do kamerového systému Hikvision byla začleněna nová kamera, která je umístěna v ul. Vojtěšská. Byl upgradován informační systém městské policie včetně mobilních klientů. Bylo pořízeno nové plně elektrické vozidlo Peugeot E-Rifter zařazené do integrované záchranného systému. Z operačního střediska je možné rádiovým spojením spustit sirény a hlásit zprávy do VISO (varovný a informační systém obyvatelstva), který je bezdrátově rozveden po území města. Nezávislý přístup k tomuto systému má mimo městské policie také operační středisko HZS, dispečink Spolany a.s., který lze aktivovat i prostřednictvím mobilního telefonu. Systém VISO je plně vybaven ovládacím softwarem, který umožňuje sledovat hladinu Labe a kojetického potoka na dispečinku operačního střediska městské policie a který mimo jiné rovněž sleduje dvěma čidly únik čpavku na zimním stadionu. V současné době je monitorován kamerovým systémem Hikvision veřejný prostor před MěÚ a jeho vestibul v ul. Kojetická, vestibul MěÚ na nám. Republiky, dům dětí a mládeže, prostor hlídaného parkoviště u zimního stadionu, veřejné prostranství okolo „fontány“ v ul. Smetanova, ul. Vojtěšská a rovněž je monitorován jak kamerovým, tak zvukovým záznamem veřejný prostor služebny a kanceláře dopravních přestupků městské policie. Prostřednictvím StelaLite jsou zaznamenávány veškeré telefonické hovory na operačním středisku městské policie. Monitorovací kamerový dohlížecí systém (MKDS) disponuje 19 kamerami napojenými do systému Geutebrück, z nichž pět kamer je přenosných, které jsou ovládány zařízením a softwarem GSCView s průměrně 15 monitorovacími body. Systém kamer je přenášen i na OO PČR Neratovice, kde je zobrazován zařízením a softwarem GSCView2. Městská policie disponuje elektronickým zápisem knihy-rychlého zápisu událostí (svodka událostí), kam se zaznamenávají veškeré události během služby a informačním systémem DERIK.  Tento systém je propojen s mobilními telefony, ve kterých je nainstalována mobilní verze Derika, jehož prostřednictvím jsou odesílány události řešené v terénu do tohoto systému k dalšímu zpracování. Pozice těchto událostí jsou zveřejňovány na webu mpneratovice.cz v rubrice bezpečné Neratovice, mapy činnosti MP a jsou rozděleny na mapy dopravních přestupků, veřejného pořádku, přestupky proti majetku a činnost asistentů prevence kriminality. Tento software mimo jiné zaznamenává veškerou činnost strážníků v terénu, včetně GPS poloh a umožňuje přístup ke všem uloženým událostem. Nezávisle na hlavním software Derik je možné z mobilního telefonu provést kontrolu osoby v pátrání, kontrolu odcizeného vozidla nebo odcizené registrační značky anebo kontrolu platnosti dokladu. Rovněž je možné z mobilního Derika využít všechny moduly, kterými disponuje hlavní serverový software Derik. V něm jsou implementovány následující moduly, opis z evidence přestupků, registr obyvatel, evidence osob včetně fotografie, registr vozidel, registr řidičů, evidence datových schránek a evidence rejstříku trestů. Kancelář dopravně preventivní skupiny umístěná v přízemí budovy MěÚ Neratovice ul. Kojetická 1028 je určena především pro vyřizování a zpracovávání všech přestupků, pro prevenci kriminality a řídí se harmonogramem úředních hodin. Městská policie má uzavřeny veřejnoprávní smlouvy s obcí Tišice, Obříství, Ovčáry a s Kostelcem nad Labem, na jejichž území je měřena rychlost stacionárními radary a v obci Obříství probíhá fyzické měření strážníky.

  • kamera č. 1 je umístěna na věžovém domě v ul. Dr. E. Beneše
  • kamera č. 2 je umístěna na panelovém domě v ul. Kojetická
  • kamera č. 3 je umístěna na věžovém domě na nám. Republiky
  • kamera č. 4 je umístěna na panelovém domě v Na Výsluní
  • kamera č. 5 je umístěna na panelovém domě na nám. Republiky
  • kamera č. 6 je umístěna na panelovém domě v ul. Dr. E. Beneše
  • kamera č. 7 je umístěna na panelovém domě v ul. Na Výsluní
  • kamera č. 8 je umístěna na stožáru v ul. Jarošova
  • kamera č. 9 je umístěna na panelovém domě v ul. Kojetická
  • kamera č. 10 je umístěna na věžovém domě v ul. Kojetická
  • kamera č. 11 je na panelovém domě na nám. Republiky
  • kamera č. 12 je umístěna na relaxační zóně u Labe
  • kamera č. 13 je umístěna na letním koupališti
  • kamera č. 14 je umístěna na letním kině a skateparku
  • kamera č. 15 přenosná kamera
  • kamera č. 16 přenosná kamera
  • kamera č. 17 přenosná kamera
  • kamera č. 18 přenosná kamera
  • kamera č. 19 přenosná kamera
  • kamerový systém Hikvision ve vestibulu MěÚ č. p. 400 a 1028
  • kamerový systém Hikvision v Domu dětí a mládeže
  • kamery Hikvision ve veřejných prostorách městské policie
  • kamera Hikvision v ul. Smetanova
  • kamera Hikvision u zimního stadiónu
  • kamera Hikvision v ul. Vojtěšská

2)   Výsledky činnosti městské policie:

Během roku bylo strážníky projednáno v příkazním řízení celkem 4950 přestupků, při kterých byly uloženy pokuty ve výši 2 471 000 Kč. Z toho bylo 771 přestupků ve výši 1 189 000 Kč za porušení rychlosti v obci. Uložené pokuty na místě zaplacené byly ve výši 1 550 300 Kč, 728 000 Kč na místě nezaplacené a 192 700 Kč za montáž TPZOV.

Z toho bylo řešeno přestupků:

  • 4507 vyplývajících z porušování místní úpravy silničního provozu, včetně 46 přestupků, kterých se dopustili cyklisté, 771 přestupků projednaných při měření rychlosti v obci. V 440 případech byla provedena montáž TPZOV a bylo uloženo celkem 1676 domluv
  • 14 za veřejný pořádek
  • 51 za krádeže
  • 7 za zábor veřejného prostranství
  • 84 za konzumaci alkoholu na veřejném prostranství
  • 69 za porušení obecně závazných vyhlášek obce
  • 80 za poškozování zeleně
  • 22 za poškozování majetku
  • 1 za veřejné pohoršení
  • 43 za porušení zákona o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek
  • 5 na úseku občanského soužití
  • 18 za porušení nočního klidu
  • 49 ohledně psů na volno

Během roku strážníci sepsali 505 úředních záznamů, z nichž 40 bylo předáno PČR a 74 příslušnému správnímu orgánu. Na příslušný odbor dopravy bylo předáno 145 312 oznámení o přestupku, z nichž 14 839 za porušení povolené rychlosti v obci, ostatní byly za různé dopravní delikty a ve třech případech se jednalo o řízení pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek. Na osobní svobodě bylo omezeno 24 osob v souvislosti s pácháním trestné činnosti, bylo zadrženo osm hledaných osob. Čtyři sta třicet tři osob bylo zadrženo při spáchání přestupku. Ve třech případech byly předány přestupky příslušnému správnímu orgánu za porušení veřejného pořádku. V šesti případech byly postoupeny přestupky za porušení občanského soužití a ve čtrnácti případech za poškozování majetku. V jednapadesáti případech bylo předáno správnímu orgánu podezření, že byl spáchán přestupek, jehož projednání patří do jeho působnosti. Ve dvanácti případech byly v souladu § 13 zák. č. 553/1991 Sb. o obecní policii předvedeny osoby. Celkem bylo umístěno za stěrač vozidel 4071 výzev pro nepřítomného pachatele dopravního přestupku a bylo nalezeno jedno odcizené vozidlo.

Na žádost občanů Neratovic a přilehlých obcí vyjela městská policie k 1614 případům. 165 výjezdů bylo uskutečněno na žádost PČR a ve 12 případech se jednalo o rodinné či jiné neshody. Bylo provedeno 5116 fyzických kontrol objektů, nebo vozidel formou obchůzky se zanecháním informativního bloku převážně v rozmezí mezi 1 až 5 hodinou ranní. Městská policie také provádí doručování obsílek na žádost jiných správních orgánů, ve 40 případech se podařilo úspěšně obsílku doručit a v 1 nikoli. Na žádost příslušných správních orgánů bylo provedeno ve čtyřech případech zjištění skutečného stavu věci a bylo provedeno 131 kontrol osob ze stejného důvodu. Bylo provedeno 907 kontrol majitelů psů a bylo uskutečněno 60 výjezdů na toulavé psy, z nichž bylo 51 odchyceno a následně umístěno do městského útulku. V průměru bylo provedeno okolo dva a půl tisíc kontrol na dětských hřištích, v hernách, ubytovnách, v domech pod správou města Neratovice apod. Mimo jiné do činnosti městské policie patří sbírání injekčních stříkaček do speciálních boxů, kterých bylo odebráno přibližně 80 ks. Rovněž strážníci poskytují pomoc občanům v tíživých situacích, jako jsou klíče zabouchnuté ve vozidlech či zabouchnutý byt s klíči uvnitř apod. Celkem byly zpracovány úřední záznamy ohledně nalezených 410 předmětů a finanční hotovosti ve výši 161311 Kč, z toho se jednalo o 63 klíčů ve svazku nebo jednotlivě, 12 jízdních kol, jednoho průkazu zdravotně postižených, 44 platebních karet, 54 občanských průkazů, 4 pasy, 31 mobilních telefonů, 28 peněženek, šest registračních značek vozidel, 53 různých klubových nebo jiných karet, 19 karet zdravotních pojišťoven, 16 řidičských průkazů, 6 technických průkazů od vozidla a 73 dalších předmětů (kufříky, hodinky, lítačky, hůl, batohy, plavecký úbor a brýle, ručník, el. autíčko, ISC karta, kabelka, prášky, deodoranty, make up, rtěnky, řasenky, sluchátka, nabíječka, powerbanka, kalkulačka, soudní dokumentace, koloběžka, 2 mixéry, svářečka, tři matrice, tašky, výuční list, vojenská knížka, oddací list, startér k vozidlu, různé oblečení, tři elektronické cigarety, dva zapalovače, 3,70 €, brýle, zásobník do střelné zbraně, žehlička, deštník, brusle, helma, aj.). Část těchto nálezů pochází ze schránek důvěry, ale drtivá většina jich byla odevzdána občany na služebně městské policie.

V rámci prevence kriminality byla uskutečněna soutěž „vyhraj cyklistické potřeby“, dětský den pro žáky základních škol a mateřských školek a celkem bylo uskutečněno 50 projektů. Z toho se jednalo o 46 přednášek pro mateřské školky, ZŠ Ing. M. Plesingera-Božinova a ZŠ 28. října, ale i ve školách a školkách v okolních obcích. Především se jednalo o přednášky v oblasti šikany, kyberšikany, právního povědomí, zásady bezpečného chování apod. Zbylé projekty se týkaly jednorázových projektů se žáky ze základních a středních škol a cílený projekt Vidět a být viděn ve spolupráci s krajským koordinátorem organizace BESIP a preventistkou z Oddělení tisku a prevence Krajského ředitelství policie Středočeského kraje, prohlídka operačního střediska městské policie apod.

Město je rozděleno mezi strážníky na třináct obvodů, kteří svůj obvod procházejí a za pořádek v jednotlivých obvodech nesou odpovědnost. Nedostatky, které není strážník schopen řešit na místě, jsou předány příslušnému odboru městského úřadu. Celkem bylo provedeno 948 kontrol se 78 poznatky, které byly předány na příslušní odbor. Hlavním úkolem této činnosti je kontrola pořádku na veřejném prostranství či jiných veřejně přístupných místech, zábor veřejného prostranství, černé skládky a v neposlední řadě komunikace strážníka s občany a dohlížení na dodržování zákonů a vyhlášek města. Městská policie také obsluhuje pult centralizované ochrany, na který je napojeno 17 faktických budov města, ke kterým se vyjíždělo ve 29 případech.  Pro odchyt toulavých zvířat mělo platné osvědčení 13 strážníků. Ve dnech školního vyučování dohlíží městská policie na přechodech pro chodce v ulici Dr. E. Beneše, před základní školou 28. října a v ul. Kojetická společně s asistenty prevence kriminality.

3)   X. Ročník střeleckého závodu

V září se konal X. ročník střeleckého závodu o pohár Městské policie Neratovice ve střelbě z pistole a samopalu Scorpion EVO 3 S1. Této soutěže se zúčastnili mimo spolupořadatelů a dalších hostů také příslušníci městských policií, policisté z obvodních oddělení a kriminální policie.

a)  Koncepce městské policie na rok 2024

1)    Personální zabezpečení:

  • zabezpečit setrvání strážníků po získání odborné kvalifikace, ale i s osvědčením na dobu neurčitou
  • zabezpečit pravidelné školení pro odbornou kvalifikaci operátorů MKDS a prohlubovat jejich právní znalosti
  • pravidelně zdokonalovat fyzickou zdatnost strážníků a prohlubovat jejich právní povědomí
  • pravidelně proškolovat všechny pracovníky městské policie dle propozic

2)    Materiální zabezpečení:

  • pokračovat v realizaci programu prevence kriminality a dále ji rozšiřovat
  • pokračovat v obměně MKDS
  • rozšířit přenosné kamery se začleněním do Hikvision systému
  • dovybavit prostředky pro odchyt toulavých zvířat
  • obnovovat výstroj a výzbroj strážníků dle výstrojního řádu
  • dovybavit pomůcky pro potřeby zdokonalování fyzické zdatnosti strážníků
  • obnovit osobní vozidlo se začleněním do IZS
  • udržovat a rozšiřovat informační systém městské policie

3)    Spolupráce s policií ČR:

  • organizování společných hlídek za účelem dodržování veřejného pořádku zejména v okolí vytypovaných míst a větších podniků s cílem zabránit vandalismu, výtržnostem, požívání alkoholických nápojů mladistvými apod.
  • organizování společných hlídek při sportovních a kulturních akcích
  • spolupráce při dopravních aktivitách
  • spolupráce při kontrolách ubytoven, heren apod.
  • spolupráce při pátrání po pohřešovaných a hledaných osobách
  • pravidelné porady za účelem výměny informací pro zdokonalení spolupráce a rozvíjení projektu „bezpečné Neratovice“, včetně pravidelné aktualizace webu, který je součástí internetových stránek Městské policie Neratovice

4)    Vlastní každodenní činnost městské policie:

  • udržovat výkon plnění povinnosti strážníka a považovat ji za službu občanům, plně jim vycházet vstříc a společně odhalovat nezákonná jednání a nepravosti
  • naplňovat základní a rozhodující činnost městské policie zabezpečením místních záležitostí veřejného pořádku, zejména dohlížet na dodržování veřejného pořádku, přispívat k ochraně bezpečnosti osob a majetku, dohlížet na dodržování pravidel občanského soužití a odhalovat přestupky, jejichž projednávání je v působnosti obce
  • dohlížet na dodržování právních norem města
  • v zákonném rozsahu se podílet v oblasti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích

5)    V řídící a organizační činnosti:

  • dodržovat pravidla morálního kodexu městského úřadu pracovníky městské policie
  • pokračovat v zavedených měsíčních a denních poradách
  • získat odborné znalosti strážníků pro odchyt toulavých a opuštěných zvířat
  • zorganizovat Den dětí pro žáky základních škol a mateřských školek
  • zorganizovat XI. ročník střeleckého závodu o pohár Městské policie Neratovice
  • realizovat v rámci programu prevence kriminality vytýčené projekty
  • provádět kontroly realizace jednotlivých projektů prevence kriminality
  • provádět kontrolu veškeré dokumentace vzniklé během služby a následně ji vyhodnotit
  • provádět denní kontrolu svodek událostí, GPS a vnitřního chodu městské policie
  • udržovat součinnost s koordinátorem prevence kriminality středočeského kraje a Odborem sociálních věcí a zdravotnictví při MěÚ Neratovice

© 2024 Městská policie Neratovice - Desing - Powered by PhpRS.
Kopírování, další zveřejňování a šíření jakýchkoli textů, obrázků, fotografií, zdrojových kódů
nebo jiných částí webu bez předchozího písemného souhlasu je zakázáno.