Městská policie Neratovice

Vyhledávání


Vyhledat text

Bezpečné město



Kalendář

<<  Listopad  >>
PoÚtStČtSoNe
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Přihlášení

Přezdívka:
Heslo:


Registrace | Info
Zapomenuté heslo
Adam 7:44 - 4.1.
Krásný den,
Problém, se kterým si Vás dovoluji oslovit je ten, že na rohu ulice U Vodárny a...

Petr 12:30 - 16.10.
Dobrý den, prosím o intenzivnější průjezd hlídky MP Neratovice v ulici Ořechová, z důvodu pohybu...

Palečková 19:06 - 22.9.
Dobrý den, prosím o častější kontroly v ul. Kpt. Jaroše. Mezi domy 1341 a 1342 postávají neb...
Už se Vám někdy přihodilo, že Vás někdo po telefonu nutil odsouhlasit smlouvu na služby, které jste si neobjednali...?

Ano (31 hl.)
 
Ne (17 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 48

Fotogalerie

"Vzorný" řidič
Řidič tohoto vozidla jel po ul. Mládežnická okolo plaveckého bazénu rychlostí 48 km/h., ačkoliv je zde povolená rychlost 30 km/h.
zobrazení: 146
známka: 0

Počasí

Počasí Neratovice - Slunečno.cz
Informace MP
Zpráva o činnosti za rok 2023


Zpráva o činnosti Městské policie Neratovice za rok 2023 a koncepce pro rok 2024

a)  Zpráva o činnosti městské policie

1)    Personální zabezpečení:

Na začátku roku byl stav pracovníků městské policie v počtu jednadvaceti zaměstnanců. V březnu ukončil pracovní poměr strážník zařazený ve směnném provozu. V následujícím měsíci ho nahradil čekatel, který na konci dubna úspěšně složil zkoušku z odborné způsobilosti a stal se strážníkem s platným osvědčením. V dubnu odešel další strážník zařazený ve směnném provozu. Nahradit se ho podařilo až v srpnu, v polovině září úspěšně složil zkoušku z odborné způsobilosti a stal se strážníkem s platným osvědčením, nicméně ještě ve zkušební době na konci října ukončil pracovní poměr. Toto místo se nepodařilo do konce roku obsadit. V červnu ukončil pracovní poměr strážník se zařazením v oblasti prevence kriminality v oddělení dopravě preventivní skupině. Toho v září nahradila čekatelka, která v říjnu úspěšně složila zkoušku z odborné způsobilosti a stala se strážníkem s platným osvědčením. Na konci roku byl tedy stav strážníků v počtu 16, ale již ve výběrovém řízení byl vybrán uchazeč, který nastoupil v lednu následujícího roku. Ke konci roku ukončil pracovní poměr odchodem do starobního důchodu strážník zařazený do směnného provozu. Celkem je ve výkonu služby sedmnáct strážníků s platným osvědčením a čtyři operátoři pro obsluhu MKDS. Služebna městské policie je v nepřetržitém provozu, který zabezpečují čtyři směny. V každé z nich je operátor MKDS a tři strážníci, z nichž jeden je velitel směny. Administrativu spojenou s chodem městské policie zabezpečuje pět strážníků v denním pracovním režimu. V dopravně preventivní skupině působí tři strážnice včetně zástupkyně velitele městské policie, které zabezpečují přednášky aj. akce v rámci prevence kriminality, zpracovávají veškerou dokumentaci ohledně přestupků, označují jízdní kola forenzním značením, zpracovávají ztráty a nálezy, vytipovávají místa s vyšším rizikem výskytu přestupků v dopravě, veřejném pořádku s následnou instalací přenosných kamer apod. V případě potřeby vykonávají službu ve směnném provozu. 



2)    Materiální zabezpečení:

Městská policie je zabezpečena všemi druhy výstroje a materiálem pro svoji činnost (fotoaparáty, osobními kamerami s nočním přísvitem, digitálními kamerami, svítilnami, termokamerou se záznamem, neprůstřelnými vestami, kamerami zabudovanými ve služebních vozidlech, jak v přední, tak v zadní části s automatickým spouštěním, pramicí, raftem, zdravotnickými kufry ve služebních vozidlech, odchytovým zařízením na toulavá a opuštěná zvířata, dvěma automatickými externími defibrilátory a alkohol testerem Dräger 7510). Výstrojní materiál je pravidelně obměňován dle schválené vnitřní směrnice a životnosti výstrojních součástek. Městská policie je napojena na integrovaný záchranný systém. Rádiové spojení mezi jednotlivými příslušníky nebo vozidly anebo operačním střediskem je provozováno v digitálním systému s řadou výhod, které se týkají dispečerské konzole, neboli základnové datové radiostanice, včetně modulů GPS, vozidlových stanic, ručních radiostanic a v neposlední řadě velmi důležitého digitálního převaděče pro přenos nejen mezi ručními radiostanicemi. Dispečerská konzole je stolní počítač, který slouží především jako základnová radiostanice, ve kterém se mimo jiné ukládají polohy GPS jednotlivých radiostanic, které lze operátorem sledovat a zvukové záznamy komunikace mezi jednotlivými stanicemi. Služební vozidla mají navíc mimo GPS umístěných v radiostanicích i modul GPS „online“, který ukazuje aktuální pozici vozidel a lze ji sledovat taktéž v dispečerské konzoli prostřednictvím internetového prohlížeče „FleetwareWeb“, nebo v mobilním telefonu včetně podrobné knihy jízd. Mobilní radiostanice jsou vybaveny prvky nouzového spínače s možností komunikace pouze s jedním uživatelem, odposlechem pomocí dispečerské konzole apod. a právě pomoci výše zmíněného digitálního převaděče je možné komunikovat mezi jednotlivými mobilními radiostanicemi až na vzdálenost 10 km bez pomoci základnových stanic, což je jedna z předností tohoto systému. Během roku byly vyměněny tři staré nevyhovující IP Full HD kamery za nové a nově přibyla přenosná kamera v systému Geutebrück. Do kamerového systému Hikvision byly začleněny dvě nové kamery. Byl upgradován software Derik a mobilní Derik včetně hardware. Bylo pořízeno nové vozidlo Dacia Jogger zařazené do integrované záchranného systému namísto již vysloužilého vozidla Peugeot Teep. Z operačního střediska je možné rádiovým spojením spustit sirény a hlásit zprávy do VISO (varovný a informační systém obyvatelstva), který je bezdrátově rozveden po území města. Nezávislý přístup k tomuto systému má mimo městské policie také operační středisko HZS, dispečink Spolany a.s. a který lze aktivovat i prostřednictvím mobilního telefonu. Systém VISO je plně vybaven ovládacím softwarem, který umožňuje sledovat hladinu Labe a kojetického potoka na dispečinku operačního střediska městské policie a který mimo jiné rovněž sleduje dvěma čidly únik čpavku na zimním stadiónu. V současné době je monitorován kamerovým systémem veřejný prostor před MěÚ a jeho vestibul v ul. Kojetická, vestibul MěÚ na nám. Republiky, dům dětí a mládeže, prostor hlídaného parkoviště u zimního stadionu, veřejné prostranství okolo „fontány“ v ul. Smetanova a rovněž je monitorován jak kamerovým, tak zvukovým záznamem veřejný prostor služebny a kanceláře dopravních přestupků městské policie. Prostřednictvím StelaLite jsou zaznamenávány veškeré telefonické hovory na operačním středisku městské policie. Monitorovací kamerový dohlížecí systém (MKDS) disponuje 18 kamerami napojenými do systému Geutebrück, z nichž pět kamer je přenosných, které jsou ovládány zařízením a softwarem GSCView s průměrně 15 monitorovacími body. Systém kamer je přenášen i na OO PČR Neratovice, kde je zobrazován zařízením a softwarem GSCView2. Městská policie disponuje elektronickým zápisem knihy-rychlého zápisu událostí (svodka událostí), kam se zaznamenávají veškeré události během služby a policejním softwarem DERIK.  Tento systém je propojen s mobilními telefony, ve kterých je nainstalována mobilní verze Derika, jehož prostřednictvím jsou odesílány události řešené v terénu do software Derik k dalšímu zpracování. Tento software mimo jiné zaznamenává veškerou činnost strážníků v terénu, včetně GPS poloh a umožňuje přístup ke všem uloženým událostem. Nezávisle na hlavním software Derik je možné z mobilního telefonu provést kontrolu osoby v pátrání, kontrolu odcizeného vozidla nebo odcizené registrační značky anebo kontrolu platnosti dokladu. Rovněž je možné z mobilního Derika využít všechny moduly, kterými disponuje hlavní serverový software Derik. V něm jsou implementovány následující moduly, opis z evidence přestupků, registr obyvatel, evidence osob včetně fotografie, registr vozidel, registr řidičů, evidence datových schránek a mimo jiné vytváří mapové podklady založených a řešených událostí v terénu na základě pozic GPS. Kancelář dopravně preventivní skupiny umístěná v přízemí budovy MěÚ Neratovice ul. Kojetická 1028 je určena především pro vyřizování a zpracovávání všech přestupků, pro prevenci kriminality a řídí se harmonogramem úředních hodin. V této kanceláři rovněž probíhá evidence a značení jízdních kol v rámci projektu forenzního značení REFIZ, působícího na celém území české republiky podporovaný Odborem prevence kriminality Ministerstva vnitra a Asociací forenzního identifikačního značení, z. s., ale i již ve dvou městech Polsku. Městská policie má uzavřeny veřejnoprávní smlouvy s obcí Tišice, Obříství, Ovčáry a s Kostelcem nad Labem, na jejichž území je měřena rychlost stacionárními radary a v obci Obříství probíhá fyzické měření strážníky.

  • kamera č. 1 je umístěna na věžovém domě v ul. Dr. E. Beneše
  • kamera č. 2 je umístěna na panelovém domě v ul. Kojetická
  • kamera č. 3 je umístěna na věžovém domě na nám. Republiky
  • kamera č. 4 je umístěna na panelovém domě v Na Výsluní
  • kamera č. 5 je umístěna na panelovém domě na nám. Republiky
  • kamera č. 6 je umístěna na panelovém domě v ul. Dr. E. Beneše
  • kamera č. 7 je umístěna na panelovém domě v ul. Na Výsluní
  • kamera č. 8 je umístěna na stožáru v ul. Jarošova
  • kamera č. 9 je umístěna na panelovém domě v ul. Kojetická
  • kamera č. 10 je umístěna na věžovém domě v ul. Kojetická
  • kamera č. 11 je na panelovém domě na nám. Republiky
  • kamera č. 12 je umístěna na relaxační zóně u Labe
  • kamera č. 13 je umístěna na letním koupališti
  • kamera č. 14 přenosná kamera
  • kamera č. 15 přenosná kamera
  • kamera č. 16 přenosná kamera
  • kamera č. 17 přenosná kamera
  • kamera č. 18 přenosná kamera
  • kamerový systém Hikvision ve vestibulu MěÚ č. p. 400 a 1028
  • kamerový systém Hikvision v Domu dětí a mládeže
  • kamery Hikvision ve veřejných prostorách městské policie
  • kamera Hikvision v ul. Smetanova
  • kamera Hikvision u zimního stadiónu

3)   Výsledky činnosti městské policie:

Během roku bylo strážníky projednáno v příkazním řízení celkem 4564 přestupků, při kterých byly uloženy pokuty ve výši 1 223 300 Kč. Z toho bylo 446 přestupků ve výši 196 200 Kč za porušení rychlosti v obci. Uložené pokuty na místě zaplacené byly ve výši 730 700 Kč, 328 500 Kč na místě nezaplacené a 164 100 Kč za montáž TPZOV.

Z toho bylo řešeno přestupků:

  • 4150 vyplývajících z porušování místní úpravy silničního provozu, včetně 90 přestupků, kterých se dopustili cyklisté, 446 přestupků projednaných při měření rychlosti v obci. V 462 případech byla provedena montáž TPZOV a bylo uloženo celkem 1471 domluv
  • 6 za veřejný pořádek
  • 30 za krádeže
  • 1 za zábor veřejného prostranství
  • 62 za konzumaci alkoholu na veřejném prostranství
  • 115 za porušení obecně závazných vyhlášek obce
  • 86 za poškozování zeleně
  • 19 za poškozování majetku
  • 1 za neuposlechnutí výzvy úřední osoby
  • 14 za porušení zákona o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek
  • 21 za porušení nočního klidu
  • 59 ohledně psů na volno

Během roku strážníci sepsali 440 úředních záznamů, z nichž 51 bylo předáno PČR a 75 příslušnému správnímu orgánu. Na příslušný odbor dopravy bylo předáno 13 414 oznámení o přestupku, z nichž 12 764 za porušení povolené rychlosti v obci, ostatní byly za různé dopravní delikty a v sedmy případech se jednalo o řízení pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek. Na osobní svobodě bylo omezeno 32 osob v souvislosti s pácháním trestné činnosti, bylo zadrženo osm osob hledaných a jedna pohřešovaná. Tři sta jedenáct  osob bylo zadrženo při spáchání přestupku. Ve čtyřech případech byly předány přestupky příslušnému správnímu orgánu za porušení veřejného pořádku. V deseti případech byly postoupeny přestupky za porušení občanského soužití, v jednom případě za porušení obecně závazných vyhlášek obce. V sedmnácti případech byly postoupeny přestupky za poškozování majetku, v jednom případě za porušení zákona o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek a ve dvaačtyřiceti případech bylo předáno správnímu orgánu podezření, že byl spáchán přestupek, jehož projednání patří do jeho působnosti. V pěti případech byly v souladu § 13 zák. č. 553/1991 Sb. o obecní policii předvedeny osoby. Celkem bylo umístěno za stěrač vozidel 3263 výzev pro nepřítomného pachatele dopravního přestupku a bylo nalezeno jedno odcizené vozidlo.

Na žádost občanů Neratovic a přilehlých obcí vyjela městská policie k 1515 případům. 141 výjezdů bylo uskutečněno na žádost PČR a v 28 případech se jednalo o rodinné či jiné neshody. Bylo provedeno 4985 fyzických kontrol objektů, nebo vozidel formou obchůzky se zanecháním informativního bloku převážně v rozmezí mezi 1 až 5 hodinou ranní. Městská policie také provádí doručování obsílek na žádost jiných správních orgánů, ve 34 případech se podařilo úspěšně obsílku doručit a ve 4 nikoli. Na žádost příslušných správních orgánů bylo provedeno v pěti případech zjištění skutečného stavu věci a bylo provedeno 163 kontrol osob ze stejného důvodu. Bylo provedeno 982 kontrol majitelů psů a bylo uskutečněno 75 výjezdů na toulavé psy, z nichž bylo 46 odchyceno a následně umístěno do městského útulku. V průměru bylo provedeno okolo dva a půl tisíc kontrol na dětských hřištích, v hernách, ubytovnách, v domech pod správou města Neratovice apod. Mimo jiné do činnosti městské policie patří sbírání injekčních stříkaček do speciálních boxů, kterých bylo odebráno přibližně 50 ks. Rovněž strážníci poskytují pomoc občanům v tíživých situacích, jako jsou klíče zabouchnuté ve vozidlech či zabouchnutý byt s klíči uvnitř apod. Celkem byly zpracovány úřední záznamy ohledně nalezených 415 předmětů a finanční hotovosti ve výši 41128 Kč, z toho se jednalo o 63 klíčů ve svazku nebo jednotlivě, 17 jízdních kol, jednoho průkazu zdravotně postižených, 53 platebních karet, 58 občanských průkazů, 28 mobilních telefonů, 40 peněženek, třech registračních značek vozidel, 35 různých klubových nebo jiných karet, 41 karet zdravotních pojišťoven, tří žákovských průkazů, 26 řidičských průkazů, 11 technických průkazů od vozidla a 36 dalších předmětů (zbrojní průkaz, pouzdro na dokumenty, tři kočky, jeden papoušek, deset „lítaček“, marihuana, dvě kabelky, dva zapalovače, dvoje hodinky, 795 hřiven, notebook, batoh, dvě povolení k pobytu, prsten, kanystr s benzínem, batoh, brýle, sodex kartu, 54 centů aj.). Část těchto nálezů pochází ze schránek důvěry, ale drtivá většina jich byla odevzdána občany na služebně městské policie.

V rámci prevence kriminality byla uskutečněna soutěž „vyhraj cyklistické potřeby“, dětský den pro žáky základních škol a mateřských školek a celkem bylo uskutečněno 88 projektů. Z toho se jednalo o 69 přednášek pro mateřské školky, ZŠ Ing. M. Plesingera-Božinova a ZŠ 28. října. Především se jednalo o přednášky v oblasti šikany, kyberšikany, právního povědomí, zásady bezpečného chování apod. Zbylé projekty se týkaly jednorázových projektů se žáky ze základních a středních škol a cílené projekty, návštěva věznice na Pankráci, komponovaný pořad ženské věznice Světlá nad Sázavou, Vidět a být viděn ve spolupráci s krajským koordinátorem organizace BESIP a preventistkou z Oddělení tisku a prevence Krajského ředitelství policie Středočeského kraje, prohlídka operačního střediska městské policie apod. Dále se městská policie v rámci prevence kriminality zúčastnila dne bezpečí a sportovního dne pořádaného pro žáky a studenty z neratovických škol.

Město je rozděleno mezi strážníky na třináct obvodů, kteří svůj obvod procházejí a za pořádek v jednotlivých obvodech nesou odpovědnost. Nedostatky, které není strážník schopen řešit na místě, jsou předány příslušnému odboru městského úřadu. Celkem bylo provedeno 1125 kontrol se 125 poznatky, které byly předány na příslušní odbor. Hlavním úkolem této činnosti je kontrola pořádku na veřejném prostranství či jiných veřejně přístupných místech, zábor veřejného prostranství, černé skládky a v neposlední řadě komunikace strážníka s občany a dohlížení na dodržování zákonů a vyhlášek města. Městská policie také obsluhuje pult centralizované ochrany, na který je napojeno 20 faktických budov města s 53 objekty, ke kterým se vyjíždělo ve 48 případech. V současné době je vyškoleno pro odchyt toulavých zvířat 12 strážníků na Vysoké škole veterinární v Brně. Ve dnech školního vyučování dohlíží městská policie na přechodech pro chodce v ulici Dr. E. Beneše, před základní školou 28. října a v ul. Kojetická.

4)   IV. ročník střeleckého závodu

V září se konal IV. ročník střeleckého závodu o pohár Městské policie Neratovice ve střelbě z pistole a samopalu Scorpion EVO 3 S1. Této soutěže se zúčastnili mimo spolupořadatelů a dalších hostů také příslušníci městských policií, policisté z obvodních oddělení a kriminální policie.

a)  Koncepce městské policie na rok 2024

1)    Personální zabezpečení:

  • zabezpečit setrvání strážníků po získání odborné kvalifikace, ale i s osvědčením na dobu neurčitou
  • zabezpečit pravidelné školení pro odbornou kvalifikaci operátorů MKDS a prohlubovat jejich právní znalosti
  • pravidelně zdokonalovat fyzickou zdatnost strážníků a prohlubovat jejich právní povědomí
  • pravidelně proškolovat všechny pracovníky městské policie dle propozic

2)    Materiální zabezpečení:

  • pokračovat v realizaci programu prevence kriminality a dále ji rozšiřovat
  • pokračovat v obměně MKDS
  • rozšířit přenosné kamery se začleněním do Hikvision systému
  • dovybavit prostředky pro odchyt toulavých zvířat
  • obnovovat výstroj a výzbroj strážníků dle výstrojního řádu
  • dovybavit pomůcky pro potřeby zdokonalování fyzické zdatnosti strážníků
  • obnovit osobní vozidlo se začleněním do IZS
  • udržovat a rozšiřovat informační systém městské policie

3)    Spolupráce s policií ČR:

  • organizování společných hlídek za účelem dodržování veřejného pořádku zejména v okolí vytypovaných míst a větších podniků s cílem zabránit vandalismu, výtržnostem, požívání alkoholických nápojů mladistvými apod.
  • organizování společných hlídek při sportovních a kulturních akcích
  • spolupráce při dopravních aktivitách
  • spolupráce při kontrolách ubytoven, heren apod.
  • spolupráce při pátrání po pohřešovaných a hledaných osobách
  • pravidelné porady za účelem výměny informací pro zdokonalení spolupráce a rozvíjení projektu „bezpečné Neratovice“, včetně pravidelné aktualizace webu, který je součástí internetových stránek Městské policie Neratovice

4)    Vlastní každodenní činnost městské policie:

  • udržovat výkon plnění povinnosti strážníka a považovat ji za službu občanům, plně jim vycházet vstříc a společně odhalovat nezákonná jednání a nepravosti
  • naplňovat základní a rozhodující činnost městské policie zabezpečením místních záležitostí veřejného pořádku, zejména dohlížet na dodržování veřejného pořádku, přispívat k ochraně bezpečnosti osob a majetku, dohlížet na dodržování pravidel občanského soužití a odhalovat přestupky, jejichž projednávání je v působnosti obce
  • dohlížet na dodržování právních norem města
  • v zákonném rozsahu se podílet v oblasti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích

5)    V řídící a organizační činnosti:

  • dodržovat pravidla morálního kodexu městského úřadu pracovníky městské policie
  • pokračovat v zavedených měsíčních a denních poradách
  • získat odborné znalosti strážníků na odchyt toulavých a opuštěných zvířat
  • zorganizovat Den dětí pro žáky základních škol a mateřských školek
  • zorganizovat X. ročník střeleckého závodu o pohár Městské policie Neratovice
  • realizovat v rámci programu prevence kriminality vytýčené projekty
  • provádět kontroly realizace jednotlivých projektů prevence kriminality
  • provádět kontrolu veškeré dokumentace vzniklé během služby a následně ji vyhodnotit
  • provádět denní kontrolu svodek událostí, GPS a vnitřního chodu městské policie
  • udržovat součinnost s koordinátorem prevence kriminality středočeského kraje a Odborem sociálních věcí a zdravotnictví při MěÚ Neratovice

© 2024 Městská policie Neratovice - Desing - Powered by PhpRS.
Kopírování, další zveřejňování a šíření jakýchkoli textů, obrázků, fotografií, zdrojových kódů
nebo jiných částí webu bez předchozího písemného souhlasu je zakázáno.