Městská policie Neratovice

Vyhledávání


Vyhledat text

Bezpečné město



Kalendář

<<  Listopad  >>
PoÚtStČtSoNe
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Přihlášení

Přezdívka:
Heslo:


Registrace | Info
Zapomenuté heslo
Adam 7:44 - 4.1.
Krásný den,
Problém, se kterým si Vás dovoluji oslovit je ten, že na rohu ulice U Vodárny a...

Petr 12:30 - 16.10.
Dobrý den, prosím o intenzivnější průjezd hlídky MP Neratovice v ulici Ořechová, z důvodu pohybu...

Palečková 19:06 - 22.9.
Dobrý den, prosím o častější kontroly v ul. Kpt. Jaroše. Mezi domy 1341 a 1342 postávají neb...
Už se Vám někdy přihodilo, že Vás někdo po telefonu nutil odsouhlasit smlouvu na služby, které jste si neobjednali...?

Ano (31 hl.)
 
Ne (17 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 48

Fotogalerie

"Vzorný" řidič
Řidič tohoto vozidla jel po ul. Bedřicha Smetany v obci Obříství rychlostí 48 km/h., ačkoliv je zde povolená rychlost 30 km/h.
zobrazení: 2
známka: 0

Počasí

Počasí Neratovice - Slunečno.cz
Informace MP
Zpráva o činnosti za rok 2019


Zpráva o činnosti Městské policie Neratovice za rok 2019 a koncepce pro rok 2020

a)  Zpráva o činnosti městské policie

1)    Personální zabezpečení:

Na začátku roku byl stav pracovníků městské policie v počtu osmnácti zaměstnanců, dva strážníci v průběhu roku 2018 ukončili pracovní poměr a tento stav trval až do konce roku, kdy na je sklonku byly na základě výběrovém řízení pozice strážníků obsazeny. Maximální stav je dvacet zaměstnanců. Šestnáct strážníků ve výkonu služby s platným osvědčením a čtyři operátoři MKDS. Služebna městské policie je po celý rok v nepřetržitém provozu, který zabezpečují čtyři směny. V každé z nich je operátor MKDS a tři strážníci. Administrativu spojenou s chodem městské policie zabezpečují čtyři strážníci v denním pracovním režimu včetně preventistky, která zabezpečuje přednášky aj. akce v rámci prevence kriminality. Všichni mimo jiné dle potřeby vykonávají běžnou práci strážníka městské policie.



1)    Materiální zabezpečení:

Městská policie je zabezpečena všemi druhy výstroje a materiálem pro svoji činnost (fotoaparáty, osobní kamery s nočním přísvitem, digitální kamery, svítilny, termokamera se záznamem, neprůstřelné vesty, kamery zabudované ve služebních vozidlech, jak v přední, tak v zadní části s automatickým spouštěním, pramicí a raftem, zdravotnickými kufry ve služebních vozidlech, odchytovým zařízením na toulavá a opuštěná zvířata, automatickým externím defibrilátorem, hlukoměrem a alkohol testerem Dräger 7510). Výstrojní materiál je pravidelně obměňován dle schválené vnitřní směrnice a životnosti výstrojních součástek. Městská policie je napojena na integrovaný záchranný systém. Rádiové spojení mezi jednotlivými příslušníky, nebo vozidly či operačním střediskem je provozováno v digitálním systému s řadou výhod, které se týkají dispečerské konzole, neboli základnové datové radiostanice, včetně modulů GPS, vozidlových stanic, ručních radiostanic a v neposlední řadě velmi důležitého digitálního převaděče pro přenos nejen mezi ručními radiostanicemi. Dispečerská konzole je stolní počítač, který slouží především jako základnová radiostanice, ale ve kterém se mimo jiné ukládají polohy GPS jednotlivých radiostanic, které lze operátorem sledovat a zvukové stopy komunikace mezi jednotlivými stanicemi. Služební vozidla mají navíc mimo GPS umístěných v radiostanicích i modul GPS „online“, který ukazuje aktuální pozici vozidel a lze ji sledovat taktéž v dispečerské konzoli prostřednictvím internetového prohlížeče „FleetwareWeb“, včetně velmi podrobné knihy jízd. Mobilní radiostanice jsou vybaveny prvky nouzového spínače, možností komunikace pouze s jedním uživatelem, odposlechem pomocí dispečerské konzole apod. a právě pomoci výše zmíněného digitálního převaděče je možné komunikovat mezi jednotlivými mobilními radiostanicemi až na vzdálenost 10 km bez pomoci základnových stanic, což je jedna z předností tohoto systému. Během roku proběhla výměna jedné digitálních IP Full HD kamery běžící na optickém vlákně kompatibilní se stávajícím systémem MKDS. Byly vyměněny veškeré bezdrátové spoje ke kamerám splňující podmínky pro digitální přenos IP Full HD kamer a do stávajícího systému MKDS byla začleněna nová IP Full HD kamera umístěná na „relaxační zóně“ u Labe.  Z operačního střediska je možné rádiovým spojením spustit sirény a hlásit zprávy do VISO (varovného a informačního systému obyvatelstva), který je bezdrátově rozveden po území města. Nezávislý přístup k tomuto systému má mimo městské policie také operační středisko HZS, dispečink Spolany a.s. a který lze aktivovat i prostřednictvím mobilního telefonu. Systém VISO je plně vybaven ovládacím softwarem, který umožňuje sledovat hladinu Labe a kojetického potoka na dispečinku operačního střediska městské policie a který mimo jiné rovněž sleduje dvěma čidly únik čpavku na zimním stadiónu. V současné době je monitorován kamerovým systémem veřejný prostor před MěÚ a vestibul v ul. Kojetická, vestibul MěÚ na nám. Republiky, veřejný prostor na letním koupališti, domu dětí a mládeže a rovněž je monitorován jak kamerovým, tak zvukovým záznamem veřejný prostor služebny a kanceláře dopravních přestupků městské policie. Prostřednictvím StelaLite jsou také zaznamenávány veškeré telefonické hovory na operačním středisku městské policie. Monitorovací kamerový dohlížecí systém disponuje 13 kamerami napojenými do systému Geutebrück, které jsou ovládány zařízením a softwarem GSCView s průměrně 15 monitorovacími body. Systém kamer je přenášen i na OO PČR Neratovice, kde je zobrazován zařízením a softwarem GSCView2. Městská policie disponuje elektronickým zápisem knihy služeb událostí a policejním softwarem DERIK.  Tento systém je propojen s mobilními telefony, na kterých je instalován mobilní Derik a jeho prostřednictvím jsou odesílány řešené události v terénu do software Derik k dalšímu zpracování a který mimo jiné zaznamenává veškerou činnost strážníků v terénu, včetně GPS poloh a umožňuje přístup ke všem uloženým událostem v hlavním systému. Nezávisle na hlavním software Derik je možné z mobilního telefonu provést kontrolu osoby, zdali se nejedná o osobu v pátrání, kontrolu vozidla, zdali se nejedná o odcizené vozidlo nebo odcizenou registrační značku a kontrolu platného dokladu. Hlavní systém Derik má oproti mobilní verzi navíc modul opis z evidence přestupků a byl rozšířen o modul registr obyvatel a registr vozidel a mimo jiné vytváří mapové podklady založených a řešených událostí v terénu na základě pozic GPS. Kancelář umístěná v přízemí budovy MěÚ Neratovice ul. Kojetická 1028, za kanceláří podatelny, je určena především pro vyřizování a zpracovávání dopravních přestupků, pro prevenci kriminality a řídí se harmonogramem úředních hodin. V této kanceláři rovněž probíhá evidence a značení jízdních kol v rámci projektu forenzního značení REFIZ, působícího na celém území české republiky podporovaný Odborem prevence kriminality Ministerstva vnitra a Asociací forenzního identifikačního značení, z. s.

  • kamera č. 1 je umístěna na věžovém domě v ul. Dr. E. Beneše
  • kamera č. 2 je umístěna na panelovém domě v ul. Kojetická
  • kamera č. 3 je umístěna na věžovém domě na nám. Republiky
  • kamera č. 4 je umístěna na panelovém domě v ul. Kojetická
  • kamera č. 5 je umístěna na panelovém domě na nám. Republiky
  • kamera č. 6 je umístěna na panelovém domě v ul. Dr. E. Beneše
  • kamera č. 7 je umístěna na panelovém domě v ul. Na Výsluní
  • kamera č. 8 je umístěna na stožáru v ul. Jarošova
  • kamera č. 9 je umístěna na panelovém domě v ul. Kojetická
  • kamera č. 10 je umístěna na věžovém domě v ul. Kojetická
  • kamera č. 11 je umístěna na lampě veřejného osvětlení v ul. Ruská
  • kamera č. 12 přenosná kamera 4Mulcom
  • kamera č. 13 je umístěna na relaxační zóně u Labe
  • kamerový systém na koupališti
  • kamerový systém ve vestibulu MěÚ čp. 400 a 1028
  • kamerový systém v Domu dětí a mládeže
  • kamery ve veřejných prostorách městské policie

2)   Výsledky činnosti městské policie:

Během roku bylo strážníky projednáno v příkazním řízení celkem 4275 přestupků, při kterých byly uloženy pokuty ve výši 927 700 Kč. Z toho bylo 303 přestupků ve výši 153 800 Kč za porušení rychlosti v obci. Uložené pokuty na místě zaplacené byly ve výši 537 600 Kč, 276 200 Kč na místě nezaplacené a 113 900 Kč za montáž TPZOV.

Z toho bylo řešeno přestupků:

  • 4009 vyplývajících z porušování místní úpravy silničního provozu, včetně 39 přestupků, kterých se dopustili cyklisté, 303 přestupků projednaných při měření rychlosti v obci a 381 případů, kdy byla provedena montáž TPZOV včetně 1171 uložených domluv
  • 8 za veřejný pořádek
  • 24 za krádeže
  • 1 za zábor veřejného prostranství
  • 61 za konzumaci alkoholu na veřejném prostranství tam, kde je to zakázáno
  • 54 za porušení obecně závazné vyhlášky obce
  • 22 za porušení právního předpisu poškozováním zeleně
  • 9 za poškozování majetku
  • 2 za neuposlechnutí výzvy úřední osoby
  • 19 za porušení nočního klidu
  • 2 za veřejné pohoršení
  • 3 za porušení zákona o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek
  • 61 za porušení vyhlášky města ohledně psů

Během roku strážníci městské policie sepsali 420 úředních záznamů, z toho 46 záznamů bylo předáno PČR a 66 jinému příslušnému správnímu orgánu. Na příslušný odbor dopravy bylo předáno 14 686 oznámení o přestupku, z nichž 14 224 bylo za porušení povolené rychlosti v obci a ve dvou případech se jednalo o řízení pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek. Na osobní svobodě bylo omezeno 11 osob v souvislosti s pácháním trestné činnosti a dvě hledané. Šestaosmdesát osob bylo zadrženo při spáchání přestupku. V šesti případech byly předány přestupky příslušnému správnímu orgánu za porušení veřejného pořádku, v osmnácti případech byly postoupeny přestupky za porušení občanského soužití, ve čtyřech případech za porušení obecně závazných vyhlášek obce, ve třinácti případech za poškozování majetku, ve dvou případech se jednalo o porušení zákona o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek a ve třiadvaceti případech bylo předáno správnímu orgánu podezření, že byl spáchán přestupek, jehož projednání patří do jeho působnosti. Ve dvanácti případech bylo v souladu § 13 zák. č. 553/1991 Sb. o obecní policii provedeno předvedení osob, v jednom případě bylo nalezeno jedno odcizené vozidlo a celkem bylo umístěno za stěrač vozidel 2766 výzev pro nepřítomného pachatele dopravního přestupku.

Na žádost občanů Neratovic a přilehlých obcí vyjela městská policie k 1426 případům. 127 výjezdů bylo uskutečněno na žádost PČR a ve 23 případech se jednalo o rodinné či jiné neshody. Bylo provedeno 3768 fyzických kontrol objektů, nebo vozidel formou obchůzky, kde byly zanechány informativní bloky převážně v rozmezí mezi 1 až 5 hodinou ranní. Městská policie také provádí doručování obsílek na žádost jiných správních orgánů, kdy ve 42 případech se podařilo úspěšně obsílku doručit, v 6 nikoli a v jednom případě proběhlo doručování pro orgány činné v trestním řízení. Na žádost příslušných správních odborů bylo provedeno 81 zjištění skutečného stavu věci a bylo provedeno 182 kontrol osob ze stejného důvodu. Bylo provedeno 1037 kontrol majitelů psů a bylo uskutečněno 92 výjezdů na toulavé psy, z nichž bylo 54 odchyceno a následně umístěno do městského útulku. V průměru bylo provedeno okolo šesti tisíc kontrol na dětských hřištích, v hernách, ubytovnách, v domech pod správou města Neratovice apod. Mimo jiné do činnosti městské policie patří sbírání injekčních stříkaček do speciálních boxů, kterých bylo sebráno přibližně 50 ks, pomoc občanům v tíživých situacích, jako jsou klíče zabouchnuté ve vozidlech či zabouchnutý byt s klíči uvnitř apod. Celkem byly zpracovány záznamy ohledně nalezených 489 předmětů a finanční hotovosti ve výši 38 038 Kč, z toho se jednalo o 32 klíčů ve svazku nebo jednotlivě, 11 jízdních kol, 1 průkaz zdravotně postiženého, 61 platebních karet, 64 občanských průkazů, 5 pasů, 27 mobilních telefonů, 45 peněženek, 3 registrační značky vozidel, 68 různých klubových či jiných karet, 52 karet zdravotních pojišťoven, 2 mezinárodní pojišťovací karty, 6 žákovských průkazů, 25 řidičských průkazů, 16 technických průkazů od vozidla a 71 dalších předmětů (služební průkaz MV, opencard, pobytová karta, povolení k pobytu, motocykl, batoh, lahev vodky, oblečení, kufr, hračky, potraviny, vstupenky do kina, kondomy, SD karta, sluchátka, kosmetika, hřeben, osm „lítaček“, fotografie, pískomil, reproduktory, hodinky, notebook, kotě, dva psi aj.).  Část těchto nálezů pochází ze schránek důvěry, ale většina jich byla odevzdána občany na služebně městské policie.

V rámci prevence kriminality byla uskutečněna soutěž „vyhraj cyklistické potřeby“, dopravní výchova se žáky základních škol v Neratovicích a celkem bylo uskutečněno 65 projektů. Z toho se jednalo o osmačtyřicet přednášek na všech mateřských školkách, ZŠ Ing. M. Plesingera-Božinova, ZŠ 28. října, SOŠ a SOU Neratovice, GFP Neratovice a ve školských zařízeních v okolních obcích. Především se jednalo o přednášky v oblasti šikany, kyberšikany, právního povědomí a zásady bezpečného chování, vandalismu – sprejerství, výtržnictví a agrese, sebeobrany apod. Zbylé projekty se týkaly jednorázových projektů se žáky ze základních a středních škol, prohlídky fungování MKDS, již zmíněná dopravní výchova apod. Stále pokračuje projekt „Pojď cvičit. Odhoď ulici.“, který je v současné době veden jako kroužek Městské policie Neratovice, kterého se v průměru účastní okolo 13 dětí. Tento projekt je veden strážníkem, který se intenzivně věnuje a angažuje v oblasti bojových sportů a umění. Na fotbalovém hřišti v Lobkovicích byl pořádán pro žáky základních škol dětský den, dále se městská policie zúčastnila dětského dne na fotbalovém hřišti v Lobkovicích. Také byly pořádány v prostorách městské policie přednášky pro klienty služby chráněného bydlení Rybka. Městská policie se zúčastnila charitativní akce na podporu malého Vojtíška, projektu dožij se dvaceti a pokračuje projekt „malý strážník“.

Město je rozděleno mezi strážníky na třináct obvodů, kteří svůj obvod procházejí a za pořádek v jednotlivých obvodech nesou odpovědnost. Nedostatky, které není strážník schopen řešit na místě, jsou předány příslušnému odboru městského úřadu. Celkem bylo provedeno 958 kontrol se 160 poznatky, které byly předány na příslušní odbor. Hlavním úkolem této činnosti je kontrola pořádku na veřejném prostranství či jiných veřejně přístupných místech, zábor veřejného prostranství, černé skládky a v neposlední řadě komunikace strážníka s občany a dohlížení na dodržování zákonů a vyhlášek města. Městská policie také obsluhuje pult centralizované ochrany, na který je napojeno 19 faktických budov města s 52 objekty, ke kterým se vyjíždělo ve 40 případech. V současné době je vyškoleno pro odchyt toulavých zvířat 9 strážníků na Vysoké škole veterinární v Brně. Ve dnech školního vyučování dohlíží městská policie na přechodech pro chodce v ulici Dr. E. Beneše, před základní školou 28. října a v ul. Kojetická.

3)   VI. ročník střeleckého závodu:

V září se konal VI. ročník střeleckého závodu o pohár Městské policie Neratovice ve střelbě z pistole a samopalu Scorpion EVO 3 S1. Této soutěže se zúčastnili mimo spolupořadatelů a dalších hostů také příslušníci Městské policie Mělník, policisté obvodního oddělení Kostelce nad Labem a kriminální policie.

a)  Koncepce městské policie na rok 2020

1)    Personální zabezpečení:

  • zabezpečit setrvání strážníků po získání odborné kvalifikace
  • zabezpečit pravidelné školení pro odbornou kvalifikaci operátorů MKDS a prohlubovat právní znalosti
  • pravidelné zdokonalování fyzické zdatnosti strážníků a prohlubování jejich právního povědomí
  • pravidelně proškolovat všechny pracovníky městské policie dle propozic

2)    Materiální zabezpečení:

  • pokračovat v realizaci programu prevence kriminality a dále ji rozšiřovat
  • pokračovat v obměně digitálních kamer IP Full HD
  • zřízení kamery na letním koupališti
  • aktualizace hardwaru klientské stanice GSCView2 kamerového systému na OO PČR Neratovice
  • aktualizace hardwaru klientské stanice GSCView1 na MKDS
  • dovybavení prostředků pro odchyt toulavých zvířat
  • obnovovat výstroj a výzbroj strážníků dle výstrojního řádu
  • dovybavit pomůcky pro potřeby zdokonalování fyzické zdatnosti strážníků
  • údržba a rozšiřování informačních systémů městské policie
  • výměna zbývajících monitorů na MKDS

3)    Spolupráce s policií ČR:

  • organizování společných hlídek za účelem dodržování veřejného pořádku zejména v okolí vytypovaných míst a větších podniků s cílem zabránit vandalismu, výtržnostem, požívání alkoholických nápojů mladistvými apod.
  • organizování společných hlídek při sportovních a kulturních akcích
  • spolupráce při dopravních aktivitách
  • spolupráce při kontrolách ubytoven, heren apod.
  • spolupráce při pátrání po pohřešovaných a hledaných osobách
  • pravidelné porady za účelem výměny informací pro zdokonalení spolupráce a rozvíjení projektu „bezpečné Neratovice“, včetně pravidelné aktualizace webu, který je součástí internetových stránek Městské policie Neratovice

4)    Vlastní každodenní činnost městské policie:

  • udržovat výkon plnění povinnosti strážníka a považovat ji za službu občanům, plně jim vycházet vstříc a společně odhalovat nezákonná jednání a nepravosti
  • naplňovat základní a rozhodující činnost městské policie zabezpečením místních záležitostí veřejného pořádku, zejména dohlížet na dodržování veřejného pořádku, přispívat k ochraně bezpečnosti osob a majetku, dohlížet na dodržování pravidel občanského soužití a odhalovat přestupky, jejichž projednávání je v působnosti obce
  • dohlížet na dodržování právních norem města
  • v zákonném rozsahu se podílet na bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích

5)    V řídící a organizační činnosti:

  • dodržování pravidel morálního kodexu městského úřadu pracovníky městské policie
  • pokračovat v zavedených měsíčních a denních poradách
  • získání odborné znalosti strážníků na odchyt toulavých a opuštěných zvířat
  • zorganizovat Den dětí pro žáky základních škol a školek
  • zorganizovat VII. ročník střeleckého závodu o pohár Městské policie Neratovice
  • realizovat v rámci programu prevence kriminality vytýčené projekty
  • provádět kontroly realizace jednotlivých projektů prevence kriminality
  • provádět kontrolu veškeré dokumentace vzniklé během služby a následně ji vyhodnotit
  • provádět denní kontrolu svodek událostí, GPS a vnitřního chodu městské policie
  • udržovat součinnost s koordinátorem prevence kriminality středočeského kraje a Odborem sociálních věcí a zdravotnictví při MěÚ Neratovice

© 2024 Městská policie Neratovice - Desing - Powered by PhpRS.
Kopírování, další zveřejňování a šíření jakýchkoli textů, obrázků, fotografií, zdrojových kódů
nebo jiných částí webu bez předchozího písemného souhlasu je zakázáno.