Hlavní Menu
Vyhledávání
Kalendář
Přihlášení
Fotogalerie
Dne 14. 6. 2019 proběhla pro žáky 1. až 5. tříd základní školy v Libiši přednáška na téma šikana, kyberšikany, první pomoci a prevenci jak se správně chovat a na co si dát pozor o prázdninách. Začátek přednášky byl zaměřen na téma šikana a kyberšikana pro 4. a 5. třídu, žákům bylo vysvětleno, co je to šikana a kyberšikana, dále byl kladen důraz na rizika šikany a kyberšikany, jejich dopad na šikanovanou osobu. Žákům bylo přiblíženo, jak se snadno a rychle mohou dostat do role oběti nebo agresora, který šikanuje a terorizuje své okolí, např. vynucováním svačiny či peněz na spolužácích, ale také posmíváním se na účet hendikepované osoby či žáka, který se nějakým způsobem odlišuje od ostatních. Jak se chránit a co dělat v případě, že se na nich někdo kyberšikany dopouští. Zároveň jim byla vysvětlena všechna možná rizika a příčiny šikany i kyberšikany a jak se v takových situacích zachovat s tím, aby nebyli lhostejní k ostatním a v případě, že o takovém chování vědí, tak ať ho nahlásí třídnímu učiteli, rodičům či přímo kontaktovali Městskou policii Neratovice.
Po přednášce o šikaně a kyberšikaně, se k žákům 4. a 5. třídy připojila 1. 2. a 3. třída a začala přednáška o první pomoci s praktickým nácvikem první pomoci. Na začátku teoretické části bylo žákům promítnuto krátké video, kde bylo vidět, jak postupovat u různých zranění, jako např. odřeniny, vymknuté klouby a zlomeniny. Po promítání proběhla debata o tom, co to vlastně první pomoc je a jak správně postupovat při jejím poskytování k záchraně života a zdraví zraněného. Žákům byly vysvětleny základní životní funkce (vědomí, dech, srdeční činnost) a správný postup k jejich zjištění. Strážníci dále studentům popsali, jak mají postupovat, když se setkají s osobou, která ztratila vědomí a nedýchá. Také jim bylo popsáno, jak mají uvolnit horní cesty dýchací, v jakých případech mají uložit zraněného do zotavovací polohy, a také jim byla popsána kardiopulmonální resuscitace (KRP). V druhé, praktické části, byl žákům předveden resuscitační model dospělého, na kterém si sami žáci vyzkoušeli resuscitaci, od zjištění životních funkcí, přes uvolnění horních cest dýchacích a nepřímou masáž srdce. Ve většině případů postupovali správně a na chyby byli upozorněni s radou, jak je to správně.
Cílem přednášky bylo žáky seznámit se základy poskytnutí první pomoci, aby se jí nebáli poskytnout, a v případě, kdy bude první pomoc nutná, zachovali klidnou hlavu, správně kontaktovali IZS a dokázali zjistit základní životní funkce a poskytnout první pomoc.
Několik zásad první pomoci k připomenutí:
Na závěr bylo žákům řečeno jak se správně chovat o prázdninách, na co si dát pozor, čemu se vyvarovat a kde všude na ně může číhat nebezpečí. Jak správně postupovat, když potkají cizího psa bez majitele, co dělat když venku bude ležet injekční stříkačka a jak se správně chovat na kole. Na konci přednášky měly děti spousty dotazů, na které jim bylo odpovězeno. Bylo pro nás milým překvapením, že otázky směrovaly hodně na to, jaké nebezpečí číhá na městskou policii, kolik je strážníků a jaká je jejich činnost.
Žákům se přednáška líbila a doufáme, že jim přinesla nové informace o první pomoci, zajímavosti a jiný pohled na šikanu a používání sociální sítě a také něco o práci MP.
Dokázali byste poskytnout první pomoc?