Dopravní výchova

Autor: MP <info@mpneratovice>, Téma: Prevence kriminality, Zdroj: mpneratovice.cz, Vydáno dne: 19. 06. 2023

Dne 19. 6. 2023 proběhla v rámci prevence kriminality na dopravním hřišti v ul. Dr. E. Beneše dopravní výchova žáků z 4. A  základní školy 28. října v Neratovicích. Cílem této přednášky bylo žákům ukázat, jak se bezpečně chovat a pohybovat v silničním provozu a to ze dvou pohledů, jak chodce, tak i cyklisty. Tato akce se skládala ze dvou částí, teoretické a praktické, která mimo jiné trvala déle. Žáci byli rozděleni do dvou skupin, aby bylo možno se plně věnovat dětem a naučit je vše potřebné pro jízdu na jízdním kole v provozu na pozemních komunikacích.



V první teoretické části byl žákům vysvětlen význam svislých a vodorovných dopravních značek, i dodatkových tabulek. Dále byly žákům vysvětleny pojmy, jako chodník, přechod pro chodce, jednosměrná ulice, vymezení vozovky apod. V neposlední řadě byly žákům vysvětleny některé vybrané křižovatky s názornou ukázkou. Ve druhé, praktické části, byli žáci v jednotlivých skupinkách rozděleni na cyklisty a chodce, kde se prostřídali a mohli si tak vyzkoušet obě role účastníka silničního provozu. Strážníky byl kladen větší důraz na praktickou část, proto byli přítomni na křižovatkách, aby na místě žákům vysvětlili chyby, kterých se dopustili. Ti, kteří byli takto upozorněni, se jich již nedopouštěli v tak velké míře a jezdili mnohem lépe. Především byl kladen důraz na správnou jízdu v jízdních pruzích, správné najíždění do křižovatky a bezpečné přecházení vozovky, v tomto případě mimo přechod pro chodce. Pro děti to byla nová zkušenost, se kterou se ještě nesetkaly, byla to jejich první dopravní akce. Podle reakcí žáků se dá konstatovat, že se jim dopravní výchova líbila a odnesli si z ní spoustu nových informací a zkušeností s jízdou dle pravidel silničního provozu. Žáci si po ukončení odnesli cyklistické desatero, kde si mohou přečíst důležité informace, jak předcházet úrazu v provozu, kdy je snížená viditelnost s použitím reflexních prvků apod.

Fotografie