Hlavní Menu
Vyhledávání
Kalendář
Přihlášení
Fotogalerie
Upozornění
Vyhraj cyklistické potřeby >>>>
Dne 27. 3. 2014 byla v rámci prevence kriminality uskutečněna přednáška s praktickým nácvikem první pomoci pro žáky 6. C z II. ZŠ. Na začátku teoretické části bylo žákům promítnuto krátké video, kde bylo vidět, jak postupovat u drobných zranění, jako např. vymknuté klouby a odřeniny, ale i ukázka resuscitace. Po videu preventista přednášel o tom, co to vlastně první pomoc je, jak správně postupovat, aby nebyl ohrožen život a zdraví zachránce a jak zachránit život a zdraví zachraňovaného. Žákům byly vysvětleny základní životní funkce (vědomí, puls, dech) a jak je mohou zjistit. Preventista dále přednášel o tom, co dělat, když se setkají s někým, kdo prodělává epileptický záchvat, a jak mohou tyto záchvaty rozpoznat. Také bylo mimo jiné hovořeno o diabetes a riziku, která tuto nemoc mohou provázet, jako hypoglykémie, nebo hyperglykémie s radou, jak postupovat, když se setkají s diabetikem, který prodělává hypo, nebo hyperglykemický záchvat. Žákům bylo také popsáno, jak mají uvolnit horní cesty dýchací, v jakých případech mají uložit zraněného do stabilizované polohy, a také jim byla popsána kardiopulmonální resuscitace (KPR).
V druhé, praktické části, byl žákům ukázán AED spolu s resuscitačním modelem dospělého, kde bylo preventistou předvedeno, jak defibrilátor funguje. AED si sám dokáže zjistit srdeční činnost zraněného a následně po vyhodnocení hlasově naviguje záchranáře v postupu resuscitace a tím zachraňuje život. Žáci si vyzkoušeli resuscitaci na „panáku“, kterého se snažili zachránit správným postupem umělého dýchání a nepřímé masáže srdce. Ve většině případů postupovali správně a na chyby, které se týkaly převážně špatného záklonu hlavy, byli upozorněni s radou, jak mají postupovat správně. Na konci přednášky byl žákům vymezen krátký prostor pro dotazy, např. jak postupovat, když nechtějí poskytnout umělé dýchání z různých důvodů a co dělat, když někdo krvácí a oni nemají rukavice, apod.
Cílem přednášky bylo žáky seznámit se základy poskytnutí první pomoci, aby se nebáli jí poskytnout, a v případě, kdy bude první pomoc nutná, zachovali klidnou hlavu, správně kontaktovali IZS a dokázali zjistit základní životní funkce a poskytnout první pomoc.
Dokázali byste poskytnout první pomoc?